Regulamin Spotkań Klubu Pacjenta
1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady i warunki realizacji cyklicznych spotkań pn. „Klub Pacjenta” realizowanych przez Fundację „Z sercem do Pacjenta” z siedzibą w Katowicach, a także zasady i warunki uczestnictwa w tych spotkaniach.
- Regulacje zawarte w Regulaminie nie naruszają przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
2. Cel edukacyjny spotkań „Klubu Pacjenta”
- Organizatorem spotkań w ramach „Klubu Pacjenta” jest Fundacja „Z sercem do Pacjenta” oraz American Heart of Poland S.A.
- Celem spotkań jest w szczególności:
- działalność na rzecz ochrony i promocji zdrowia,
- propagowanie zdrowego trybu życia w szczególności poprzez aktywność fizyczną,
- profilaktyka chorób w tym chorób cywilizacyjnych,
- promowanie aktywnego spędzania wolnego czasu,
- propagowanie sportu jako środka terapeutycznego,
- ochrona praw pacjenta i edukacja w tym zakresie.
- Spotkania będą organizowane na terenie całej Polski.
- Spotkania są adresowane do wszystkich pacjentów i członków rodzin (bez ograniczeń wiekowych i zdrowotnych), z szczególnym seniorów, z ich rodzinami na temat profilaktyki chorób cywilizacyjnych, idei zdrowego żywienia, aktywności fizycznej, walki z nałogami, które negatywnie wpływają na ich zdrowie.
- Podczas spotkań Klubu Pacjenta organizowane będą wykłady lekarzy różnych specjalizacji, pielęgniarek i położnych oraz innego personelu medycznego. Ponadto w ramach spotkań możliwe będzie skorzystanie z bezpłatnych konsultacji ze specjalistami i przeprowadzenie na rzecz uczestników, za ich zgodą, bezpłatnych badań.
3. Forma spotkań „Klubu Pacjenta”
- Spotkania „Klubu Pacjenta” będą realizowane w postaci osobistych spotkań i będą przeprowadzone w formie:
- wykładów i prezentacji;
- indywidualnych rozmów z lekarzami i specjalistami innych dziedzin z obszaru medycyny i nauk pokrewnych (ip.. dietetyk, fizjoterapeuta, psycholog);
- bezpłatnych badań (np. pomiar ciśnienia, pomiar poziomu cukru, analiza składu masy ciała);
- plenerowej podczas imprez promujących zdrowy tryb życia.
- Spotkania „Klubu Pacjenta” mogą mieć charakter lokalny, regionalny oraz o zasięgu ogólnokrajowym.
- W ramach Klubu Pacjenta dopuszcza się również możliwość organizacji konferencji, paneli eksperckictp.tp. dedykowanych decydentom z obszaru zdrowia publicznego, reprezentujących różne aspekty działalności w tej dziedzinie.
4. Wstęp na Spotkania Klubu Pacjenta
- Wstęp na teren Spotkania Klubu Pacjenta jest wolny i przysługuje wszystkim osobom zainteresowanym wydarzeniem, po wcześniejszej rejestracji (o ile została uruchomiona).
- Odmawia się wstępu na teren Spotkania Klubu Pacjenta osobie:
- wobec której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w miejscu i czasie trwania spotkania może stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa wydarzenia;
- wobec której zostało wydane orzeczenie zakazujące wstępu na imprezę masową;
- która nie poddaje się czynnościom realizowanym przez pracowników służb porządkowych organizatora wydarzenia, tj. w zakresie:
- legitymowania w celu ustalenia tożsamości,
- przeglądania zawartości bagażu i odzieży
- w przypadku podejrzenia, że osoby wnoszą lub posiadają przedmioty, których nie wolno wnosić i posiadać na imprezie;
- nie podporządkowuje się poleceniom porządkowym wydawanym na podstawie regulaminów obiektu w którym organizowane jest wydarzenie lub niniejszego regulaminu.
- Weryfikacja osób wchodzących na Spotkania Klubu Pacjenta pozostaje w gestii organizatora spotkań realizującego swe uprawnienia za pośrednictwem podległych mu pracowników oraz służb porządkowych – odpowiednio oznakowanych, w tym w identyfikatory wydane przez organizatora spotkania umieszczone w widocznym miejscu.
- Wejście na teren spotkania stanowi jednoczesną zgodę uczestnika na użycie swojego wizerunku w związku z produkcją, prezentowaniem, reklamowaniem lub używaniem każdego filmu, zapisu wideo i audio ze spotkania prezentowanego w przekazach medialnych na całym świecie.
4. Prelegenci spotkania „Klubu Pacjenta”
- Prelegentami Klubu Pacjenta są w szczególności lekarze i specjaliści innych dziedzin z obszaru medycyny reprezentujący placówki medyczne American Heart of Poland S.A.
- Prelegentami mogą być osoby reprezentujące inne instytucje i organy działające w obszarze zdrowia: jak: Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Pacjenta.
- Spotkania organizowane są we współpracy m.in. z:
– organizacjami działającymi na rzecz osób starszych;
– organizacjami działającymi na rzecz pacjentów;
– jednostkami samorządu lokalnego;
– innymi jednostkami organizacyjnymi wchodzącymi w skład samorządu lokalnego;
– stowarzyszeniami.
5. Częstotliwość spotkań „Klubu Pacjenta”
- Spotkania Klubu Pacjenta organizowane są cyklicznie w wybranych lokalizacjach. Organizacja spotkania odbywa się z odpowiednim wyprzedzeniem aby informacja o spotkaniu mogła dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
- Organizator spotkań zakłada organizację przynajmniej 3 spotkań rocznie w wybranej lokalizacji.
- Z przyczyn losowych, niezależnych od organizatora ilość cyklicznych spotkań w danej lokalizacji może ulec zmianie. W przypadku dużego zainteresowania spotkaniami, Organizator może zwiększyć ilość spotkań.
- Informacja o planowanych spotkaniach wraz z harmonogramem dostępna będzie na stronie Fundacji pod adresem: ahop.pl/fundacja oraz w mediach społecznościowych.
6. Obowiązki uczestnika „Klubu Pacjenta”
- Uczestnik spotkania jest obowiązany:
- 1) przebywać w miejscach wyznaczonych przez organizatora,
- 2) zachowywać się w sposób zgodny z regulaminem, zasadami współżycia społecznego, w tym nie zagrażać bezpieczeństwu innych osób obecnych na spotkaniu,
- 3) stosować się do zarządzeń i poleceń służb , w tym służb porządkowych organizatora spotkania.
- Ze względów bezpieczeństwa uczestnik może być przy tym zobowiązany do określonego zachowania, w tym do niezwłocznego opuszczenia terenu spotkania.
7. Zakazy , które uczestnik spotkania winien respektować
- Zabrania się uczestnikom spotkania wnoszenia i posiadania na spotkaniu:
- przedmiotów, które ze względu na swoją istotę lub użycie mogą zagrażać bezpieczeństwu osób lub mienia. Zakaz dotyczy także osób uprawnionych do posiadania broni, z wyłączeniem funkcjonariuszy Policji oraz innych służb i organów w czasie wykonywania przez nich obowiązków służbowych.
- środków odurzających, substancji psychotropowych i innych działających podobnie;
- napojów alkoholowych.
- Zabrania się uczestnikom spotkania:
- używania przedmiotów, o których w punkcie 1.1.,
- spożywania środków i napojów, w których mowa w pkt 1.2. i 1.3,
- palenia tytoniu poza miejscami do tego wyznaczonymi,
- zaśmiecania terenu spotkania,
- niszczenia infrastruktury spotkania lub obiektu.
- Zabrania się uczestnikowi spotkania wstępu na teren lub miejsca nieprzeznaczone dla publiczności.
- Zabrania się, bez zgody organizatora, wprowadzania, wnoszenia lub wwożenia na teren spotkania zwierząt.
8. Uprawnienia uczestnika spotkania
- Uczestnik spotkania ma prawo:
- przebywać na terenie spotkania w czasie jej trwania, tj. od chwili udostępnienia obiektu/terenu przez organizatora do czasu zakończenia spotkania;
- w nieskrępowany sposób uczestniczyć w imprezie wyrażając swoje emocje, co jest ograniczone jedynie koniecznością przestrzegania przepisów prawnych ogólnie obowiązujących, zasad współżycia społecznego oraz niniejszym regulaminem.
- Uczestnik spotkania jest uprawniony do:
- zgłoszenia przedstawicielom organizatora poniesionych przez niego szkód – w trakcie i na terenie spotkania,
- składania skarg na przebieg spotkania.
9. Patronat
- Spotkania „Klubu Pacjenta” organizowane są pod patronatem honorowych prezydentów, burmistrzów oraz starostów w celu podniesienia rangi wydarzenia oraz promocji spotkania.
- Z uwagi na ogólnopolski zasięg spotkań wskazana jest organizacja spotkań „Klubu Pacjenta” również pod patronatem Ministra Zdrowia i Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia.
10 Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem Państwa Danych jest Fundacja „Z Sercem do Pacjenta” z siedzibą w Katowicach ul. Francuska 34.
Jako Administrator Danych, jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych oraz sposób ich wykorzystywania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i postanowieniami zawartymi w umowach. Wszelkich dodatkowych informacji możecie Państwo zasięgnąć pisząc na adres podany jako adres siedziby Fundacji.
- Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym w związku z organizacją i wzięciem udziału w spotkaniu Regionalnego Klubu Pacjenta w celach:
- Kontaktu w sprawach organizacyjnych,
- przygotowania identyfikatorów dla zarejestrowanych uczestników,
- przesłania informacji promocyjnych związanych z funkcjonowaniem i podejmowanymi działaniami Fundacji „Z Sercem do Pacjenta”.
- Podstawą do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- Będziemy też przetwarzać Pani/Pana wizerunek w formie fotografii lub zapisu video utrwalonego w związku z udziałem w spotkaniu Regionalnego Klubu Pacjenta, w celach informacyjnych, promocyjnych i reklamowych Fundacji „Z Sercem do Pacjenta”.
- Podstawą do przetwarzania Pani/Pana wizerunku w wyżej wskazanych celach jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- Dostęp do Pani/Pana danych mogą mieć upoważnieni pracownicy Administratora danych osobowych oraz w określonych przypadkach upoważnieni pracownicy współorganizatora: American Heart of Poland S.A .
- Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego / organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe podane w formularzu będziemy przetwarzać przez 3 miesiące po zakończonym spotkaniu Regionalnego Klubu Pacjenta. Dane osobowe w postaci wizerunku będziemy przetwarzać przez 5 lat po zakończonym spotkaniu Regionalnego Klubu Pacjenta. Dane osobowe wykorzystywane do celów przesyłania informacji promocyjnych drogą komunikacji elektronicznej, będziemy przetwarzać do czasu wycofania przez Panią/Pana udzielonej zgody.
- Posiadają Państwo, na każdym etapie przetwarzania danych przez Fundację, prawo do:
- dostępu do swoich danych, w tym uzyskania informacji o zakresie przetwarzanych przez naszą Fundację danych oraz do uzyskania kopii tych danych;
- sprostowania swoich danych, w tym, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do ograniczenia ich zakresu przetwarzania;
- całkowitego usunięcia swoich danych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do realizacji tego prawa;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych osobowych (w tym wycofania zgody), jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do realizacji tego prawa
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do realizacji tego prawa
- przeniesienia danych do innego administratora danych, jeśli dane przetwarzane są w związku z udzieloną zgodą lub zawartą umową
W celu skorzystania z praw wskazanych powyżej należy skontaktować się z administratorem.
- Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
11. Postanowienia końcowe
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Regulaminu wymagają Zarządzenia Prezesa Zarządu Fundacji.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.01.2024 r.