1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady i warunki realizacji cyklicznych spotkań pn. „Klub Pacjenta” realizowanych przez Fundację „Z sercem do Pacjenta” z siedzibą w Katowicach, a także zasady i warunki uczestnictwa w tych spotkaniach.
- Regulacje zawarte w Regulaminie nie naruszają przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
2. Cel edukacyjny spotkań „Klubu Pacjenta”
- Organizatorem spotkań w ramach „Klubu Pacjenta” jest Fundacja „Z sercem do Pacjenta” oraz American Heart of Poland S.A.
- Celem spotkań jest w szczególności:
- działalność na rzecz ochrony i promocji zdrowia,
- propagowanie zdrowego trybu życia w szczególności poprzez aktywność fizyczną, zdrowe żywienie,
- walka z nałogami, które negatywnie wpływają na zdrowie
- profilaktyka chorób, w tym chorób cywilizacyjnych,
- promowanie aktywnego spędzania wolnego czasu,
- propagowanie sportu jako środka terapeutycznego,
- Spotkania będą organizowane na terenie całej Polski.
- Spotkania są adresowane do wszystkich pacjentów i członków rodzin (bez ograniczeń wiekowych i zdrowotnych), ze szczególnym uwzględnieniem seniorów z ich rodzinami.
- Podczas spotkań Klubu Pacjenta (w tym Centralnego Klubu Pacjenta) organizowane będą wykłady lekarzy różnych specjalizacji, pielęgniarek i położnych oraz innego personelu medycznego. Ponadto w ramach spotkań możliwe będzie skorzystanie z bezpłatnych konsultacji ze specjalistami i przeprowadzenie na rzecz uczestników, za ich zgodą, dodatkowych bezpłatnych badań.
3. Forma spotkań „Klubu Pacjenta”
- potkania „Klubu Pacjenta” będą realizowane w postaci osobistych spotkań i będą przeprowadzone w formie:
- wykładów i prezentacji;
- indywidualnych rozmów z lekarzami i specjalistami innych dziedzin z obszaru medycyny i nauk pokrewnych (np. dietetyk, fizjoterapeuta, psycholog);
- bezpłatnych badań (np. pomiar ciśnienia, pomiar poziomu cukru, analiza składu masy ciała);
- plenerowej, podczas imprez promujących zdrowy tryb życia.
- Spotkania „Klubu Pacjenta” mogą mieć charakter lokalny, regionalny oraz o zasięgu ogólnokrajowym.
- W ramach Klubu Pacjenta dopuszcza się również możliwość organizacji konferencji, paneli eksperckictp.tp. dedykowanych decydentom z obszaru zdrowia publicznego, reprezentujących różne aspekty działalności w tej dziedzinie.
4. Wstęp na Spotkania Klubu Pacjenta
- Wstęp na teren Spotkania Klubu Pacjenta jest wolny i przysługuje wszystkim osobom zainteresowanym wydarzeniem, po wcześniejszej rejestracji (o ile została uruchomiona).
- Odmawia się wstępu na teren Spotkania Klubu Pacjenta osobie:
- wobec której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w miejscu i czasie trwania spotkania może stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa wydarzenia;
- wobec której zostało wydane orzeczenie zakazujące wstępu na imprezę masową;
- która nie poddaje się czynnościom realizowanym przez pracowników służb porządkowych organizatora wydarzenia, tj. w zakresie:
-
- legitymowania w celu ustalenia tożsamości,
- przeglądania zawartości bagażu i odzieży
- w przypadku podejrzenia, że osoby wnoszą lub posiadają przedmioty, których nie wolno wnosić i posiadać na imprezie;
-
- nie podporządkowuje się poleceniom porządkowym wydawanym na podstawie regulaminów obiektu w którym organizowane jest wydarzenie lub niniejszego regulaminu.
- Weryfikacja osób wchodzących na Spotkania Klubu Pacjenta pozostaje w gestii organizatora spotkań realizującego swe uprawnienia za pośrednictwem podległych mu pracowników oraz służb porządkowych – odpowiednio oznakowanych, w tym w identyfikatory wydane przez organizatora spotkania umieszczone w widocznym miejscu.
- Wejście na teren spotkania stanowi jednoczesną zgodę uczestnika na użycie swojego wizerunku w związku z produkcją, prezentowaniem, reklamowaniem lub używaniem każdego filmu, zapisu wideo i audio ze spotkania prezentowanego w przekazach medialnych.
5. Prelegenci spotkania „Klubu Pacjenta”
- Prelegentami Klubu Pacjenta są w szczególności lekarze i specjaliści innych dziedzin z obszaru medycyny reprezentujący placówki medyczne American Heart of Poland S.A.
- Prelegentami mogą być osoby reprezentujące inne instytucje i organy działające w obszarze zdrowia: jak: Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Pacjenta.
- Spotkania organizowane są we współpracy m.in. z:
- organizacjami działającymi na rzecz osób starszych;
- organizacjami działającymi na rzecz pacjentów;
- jednostkami samorządu lokalnego;
- organizacje pozarządowe;
- innymi jednostkami organizacyjnymi wchodzącymi w skład samorządu lokalnego;
6. Częstotliwość spotkań „Klubu Pacjenta”
- Spotkania Klubu Pacjenta organizowane są cyklicznie w wybranych lokalizacjach. Organizacja spotkania odbywa się z odpowiednim wyprzedzeniem aby informacja o spotkaniu mogła dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
- Organizator spotkań zakłada organizację przynajmniej 3 spotkań rocznie w wybranej lokalizacji.
- Z przyczyn losowych, niezależnych od organizatora ilość cyklicznych spotkań w danej lokalizacji może ulec zmianie. W przypadku dużego zainteresowania spotkaniami, Organizator może zwiększyć ilość spotkań.
- Informacja o planowanych spotkaniach wraz z harmonogramem dostępna będzie na stronie Fundacji pod adresem: www.zsercemdopacjenta.pl oraz w mediach społecznościowych.
7. Obowiązki uczestnika „Klubu Pacjenta”
-
- Uczestnik spotkania jest obowiązany:
- przebywać w miejscach wyznaczonych przez organizatora,
- zachowywać się w sposób zgodny z regulaminem, zasadami współżycia społecznego, w tym nie zagrażać bezpieczeństwu innych osób obecnych na spotkaniu,
- stosować się do zarządzeń i poleceń służb , w tym służb porządkowych organizatora spotkania
- Ze względów bezpieczeństwa uczestnik może być przy tym zobowiązany do określonego zachowania, w tym do niezwłocznego opuszczenia terenu spotkania.
- Uczestnik spotkania jest obowiązany:
8. Zakazy , które uczestnik spotkania winien respektować
- Zabrania się uczestnikom spotkania wnoszenia i posiadania na spotkaniu:
- przedmiotów, które ze względu na swoją istotę lub użycie mogą zagrażać bezpieczeństwu osób lub mienia. Zakaz dotyczy także osób uprawnionych do posiadania broni, z wyłączeniem funkcjonariuszy Policji oraz innych służb i organów w czasie wykonywania przez nich obowiązków służbowych.
- środków odurzających, substancji psychotropowych i innych działających podobnie;
- napojów alkoholowych.
- Zabrania się uczestnikom spotkania:
- używania przedmiotów, o których mowa w podpunkcie a),
- spożywania środków i napojów, w których mowa w podpunkcie b) i c),
- palenia tytoniu poza miejscami do tego wyznaczonymi,
- zaśmiecania terenu spotkania,
- Zabrania się uczestnikowi spotkania wstępu na teren lub miejsca nieprzeznaczone dla publiczności.
- Zabrania się, bez zgody organizatora, wprowadzania, wnoszenia lub wwożenia na teren spotkania zwierząt.
9. Uprawnienia uczestnika spotkania
- Uczestnik spotkania ma prawo:
- przebywać na terenie spotkania w czasie jej trwania, tj. od chwili udostępnienia obiektu/terenu przez organizatora do czasu zakończenia spotkania;
- w nieskrępowany sposób uczestniczyć w imprezie wyrażając swoje emocje, co jest ograniczone jedynie koniecznością przestrzegania przepisów prawnych ogólnie obowiązujących, zasad współżycia społecznego oraz niniejszym regulaminem.
- Uczestnik spotkania jest uprawniony do:
- zgłoszenia przedstawicielom organizatora poniesionych przez niego szkód – w trakcie i na terenie spotkania,
- składania skarg na przebieg spotkania.
10. Patronat
- Spotkania „Klubu Pacjenta” organizowane są pod patronatem honorowych prezydentów, burmistrzów oraz starostów w celu podniesienia rangi wydarzenia oraz promocji spotkania.
- Z uwagi na ogólnopolski zasięg spotkań wskazana jest organizacja spotkań „Klubu Pacjenta” również pod patronatem Ministra Zdrowia i Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia.
11 Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem Państwa Danych jest Fundacja „Z Sercem do Pacjenta” z siedzibą w Katowicach (40-028) ul. Francuska 34.
- W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt bezpośrednio z Administratorem Danych
- Pani/Pana dane osobowe podawane w formularzach rejestracyjnych będą przetwarzane w celach związanych z organizowanymi Spotkaniami i prawidłowej obsługi Spotkania, w tym m.in. w celu rejestracji na Spotkanie, kontaktu z uczestnikami w ramach czynności organizacyjnych poprzedzających Spotkania, w tym przygotowaniu identyfikatorów dla zarejestrowanych uczestników oraz dostarczenia wybranych materiałów po wydarzeniu, nawiązania kontaktu z uczestnikami Spotkania. W przypadku udzielenia zgody dane mogą być również przetwarzane w celu przesyłania informacji promocyjnych związanych z funkcjonowaniem i podejmowanymi działaniami Fundacji „Z Sercem do Pacjenta”, w tym o nadchodzących wydarzeniach, artykułach związanych z serwisem www.zsercemdopacjenta.pl. W odniesieniu do danej osobowej w postaci wizerunku dane będą przetwarzane w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych, dokumentacyjnych i archiwizacyjnych.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest udzielona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679), a także prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679), w przypadku rozpatrywania ewentualnych reklamacji uczestników Spotkania i na potrzeby ustalenia, dochodzenia, lub obrony roszczeń związanych z organizowanymi Spotkaniami.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać wycofana w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem Danych pod adresem wskazanym powyżej lub [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych powyżej, ale nie dłużej niż przez 3 miesiące po zakończonym Spotkaniu. Okres przechowywania danych może zostać każdorazowo wydłużony w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego. W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, do czasu cofnięcia tej zgody.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- .Podanie danych jest dobrowolne. Nie podanie danych nie rodzi żadnych skutków
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym Fundacji usługi w zakresie systemów informatycznych oraz usług IT, podmiotom świadczącym usługi prawne, podmiotom świadczącym usługi public relations, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, innym osobom świadczącym w Fundacji usługi niezbędne do realizacji celów wskazanych powyżej, podmiotom, które na podstawie odrębnych umów wspomagają Administratora w organizacji Spotkań.
- Posiadają Państwo, na każdym etapie przetwarzania danych przez Fundację, prawo do:
- dostępu do swoich danych, w tym uzyskania informacji o zakresie przetwarzanych przez naszą Fundację danych oraz do uzyskania kopii tych danych;
- sprostowania swoich danych, w tym, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do ograniczenia ich zakresu przetwarzania;
- całkowitego usunięcia swoich danych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do realizacji tego prawa;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych osobowych (w tym wycofania zgody), jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do realizacji tego prawa
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do realizacji tego prawa
- przeniesienia danych do innego administratora danych, jeśli dane przetwarzane są w związku z udzieloną zgodą lub zawartą umową
- Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
- Jako Administrator Danych, jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych oraz sposób ich wykorzystywania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i postanowieniami zawartymi w umowach. Wszelkich dodatkowych informacji możecie Państwo zasięgnąć pisząc na adres podany jako adres siedziby Fundacji
12. Postanowienia końcowe
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszego Regulaminu wymagają Zarządzenia Prezesa Zarządu Fundacji.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08.2024 r.